در استانبول خرید اینترنتی انجام دادم ولی فروشنده محصول رو ارسال نکرده، الان باید چیکار کنم؟ آیا بانک پول را برمیگرداند؟
در خرید های اینترنتی در ترکیه اگر فروشنده محصول را ارسال نکرد، آیا بانک پول را برمیگرداند؟
اشتراکگذاری
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. شما یک لینک دریافت خواهید کرد و یک رمز عبور جدید از طریق ایمیل ایجاد خواهید کرد.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.
Please briefly explain why you feel this user should be reported.
در خریدهای اینترنتی در ترکیه، اگر فروشنده محصول را ارسال نکند، امکان پسگرفتن مبلغ پرداختشده وجود دارد، اما روند آن بسته به اینکه با کارت بانکی (Banka Kartı/Debit Card) خرید کرده باشید یا با کردیت کارت (Kredi Kartı/Credit Card) متفاوت است. اگر خرید با کردیت کارت انجام شده باشد، روند بازگشت وجه بسیار سادهتر و سریعتر است، چون بانک مبلغ را ابتدا بهصورت موقت به حساب شما برمیگرداند و بعد موضوع را مستقیماً با فروشنده پیگیری میکند. اما اگر با کارت بانکی پرداخت کرده باشید، باز هم حق اعتراض یا “harcama itirazı” دارید، ولی ممکن است فرایند طولانیتر باشد و بانک نیاز به بررسی بیشتری داشته باشد.
در هر دو حالت، اولین اقدام این است که وارد اینترنت بانک یا موبایل بانک خود شوید و از بخش “İşlem İtirazı / Harcama İtirazı” فرم اعتراض را تکمیل کنید. اگر بانک شما این قابلیت را بهصورت آنلاین ندارد، باید با مرکز پشتیبانی بانک تماس بگیرید یا به شعبه مراجعه کنید و اعلام کنید که خرید اینترنتی انجام دادهاید اما ürün teslim edilmedi (محصول تحویل نشده). معمولاً از شما مدارکی مثل رسید پرداخت، اسکرینشات سفارش یا مکاتبه با فروشنده درخواست میشود. پس از ثبت اعتراض، بانک موضوع را بررسی میکند و در صورت تأیید، مبلغ به حساب شما بازگردانده میشود.
پس اگر در استانبول خرید اینترنتی انجام دادهاید و فروشنده محصول را ارسال نکرده، لازم نیست دست روی دست بگذارید؛ بسته به نوع کارتی که استفاده کردهاید، میتوانید با ثبت اعتراض تراکنش در بانک خود، روند بازگشت وجه را آغاز کنید. هرچه زودتر اقدام کنید، شانس موفقیت بیشتر است.